Pretražite smještajne kapacitete, rent-a-car, ugostiteljske objekte

 
 
Vodič savjetuje
Hajdemo u planine!
Podijeli
 

Tehnološki napredak i stresan život doveli su do toga da se ljudi sve više oslanjaju na ljeto kao jedino godišnje doba  kada idu na odmore, uživaju kod kuće ili na moru.
Turistički vodič vam predlaže da pokušate svoj stres, brige i probleme zaboraviti na planinama naše lijepe Bosne i Hercegovine i da tamo skupite svu potrebnu energiju za novi početak radne godine.
Planinarenje je odmor koji malo ljudi sebi planira priuštiti ljeti. Umjesto toga ljudi masovno posjećuju mora, plaže, kupališta u zemlji ili izvan nje.
Ali zašto ne planinariti?
Boravak u prirodi bi trebao biti najljepši način da se čovjek odmori. Čovjek je i društveno biće što tokom godine počne naglašavati njegovu potrebu da se vrati malo i svojoj drugoj polovini, prirodnoj.
Najbolji način da se ponovo vrati u savršenu ravnotežu moglo bi upravo biti planinarenje.
Crvkut ptica, zvuk vjetra, svježi zrak, mir i tišina... Sve ovo možete imati samo odlučite li planinariti. Bosna je jedna prekrasna zemlja, okićena planinskim ljepoticama, Bjelašnicom, Jahorinom, Igmanom...
Ako odlučite da planinarite i izaberet koja je vaša putanja prvo što treba da uradite je da pogledate vremensku prognozu i planinarsku kartu. Vrijeme može da vas iznenadi ukoliko se adekvatno ne pripremite. Planinariti možda možete i po kiši ali vam u tom slučaju treba adekvatna zaštita. Ponesite kabanicu dovoljno široku da je možete obući i preko ruksaka. Osim toga, temperature na planinama uvijek su niže nego u našim gradskim i ruralnim sredinama u kojim boravimo.
Planine nisu gradske ceste pune putokaza i znakova kuda i kako. Može zvučati zanimljivo malo lutati po planinanama, malo se izgubiti, ali za svaki slučaj uvijek sebi obezbejdite planinarsku kartu, odnosno mapu.
Planinarenje predstavlja idealan način za održanje i poboljšanje psihofizičke kondicije. Hodanje i uspinjanje planinama jača mišiće čitavog tijela, posebno nogu, te pospješuje pokretljivost zglobova. Pozitivno djeluje na rad srca i krvotoka. Pospješuje izmjenu tvari u organizmu i između ostalog, bez posebnog režima prehrane smanjenje masnoće u tijelu, pa tako i tjelesne težine.
Planinarenje je pravi mehlem za dušu. Relaksira, oslobađa stresa, potiče pozitivne emocije i podiže samopouzdanje. Uostalom, lijepo je nakon nekog vremena malo koračati vlastitim nogama ka vrhu, u bukvalnom smislu.
Planinarenje, bez obzira kolika planina ili uspun bili, ne može započeti bez prethodne fizičke pripreme. Nemojte sebi dozvoliti da na planinarenje krenete nespremljeni pa tako sutradan (ako je planiranje višednevno) dobijete upalu mišića i vaš poduhvat rezultira neuspjehom. Ustvari, to i nije neuspjeh. Niko ne bi uspio bez dovoljne fizičke spremnosti i kondicije. Zato se prije penjanja i dugotrajnog hodanja dobro pripremite. Nije stvar u tome da je neko fizički otporniji ili ne, stvar je u tome koliko se neko pripremio.
Ako se aktivno ne bavite nekim od oblika organizirane sportske rekreacije, najbolje je da otprilike mjesec dana prije odlaska u planine, svakodnevnim brzim hodanjem ili trčanjem postignete neophodnu fizičku kondiciju. Ako imate problema sa zdravljem, prije negoli se uputite u planine obavezno se posavjetujte sa svojim liječnikom. Jednako tako, stručnjaci smatraju da prije polaska u planine osobe iznad 50 godina života moraju obavezno obaviti specijalistički pregled srca, dok ga onima iznad tridesete preporučuju.
Dobro je znati i koje su vrste cvijeća i bilja zakonom zaštićene, kako kasnije ne biste dolazili u nepotrebne neugodne situacije, a i radi vlastite informiranosti. Osim toga, i drugima možete pomoći time što će te ih opomenuti šta smiju, a šta ne brati ili odsjeći.
Šta obući?
Odjeća za planinarenje ne mora biti profesionalna, osim ako je već ne posjedujete. Odjeća bi trebala biti udobna i sportska. Odjeća treba biti dovoljno široka ili elastična da ne sputava vaše pokrete, te da je načinjena od prirodnih vlakana. Pri odabiru dajte prednost u planinskim uvjetima najpraktičnijem slojevitom oblačenju, primjerice, umjesto jednog debljeg pulovera, radije obucite dva laganija.
Dobro vodite računa pri izboru cipela. Pokušajte kupiti ih u radnjama u kojima možete i dobiti savjete koje su cipele najbolje za vaš poduhvat, koje vas neće nažuljati, sputavati vas, naginjati vas na neku stranu. Čarape neka budu bez nekih šavova koji vas mogu nažuljati.
Ne bi bilo loše da ponesete i neke sunčane naočale, kao zaštitu od sunca, kao i neki šeširić ili kačket koji će vas zaštiti od sunca koje jače sija na planinama.
Rusak, omiljena stvar koju volite natrpati stvarima koje mislite da vam trebaju, vam je takođe neophodan. Treba biti što jači, kvalitetniji i po mogućnosti prošiven materijalom koji ne propušta vodu. U njega prvenstveno stavite kutiju prve pomoći, flastere, mast za žuljeve, ogrebotine, ujede insekata i neke tablete protiv glavobolje, gripe, stomačnih bolova, bolova u mišićima i tome slično. U naprtnjaču treba staviti i nožić, baterijska lampu, planinarsku kartu, osobne dokumente, isključen ali napunjen mobilni telefon te naravno, ovisno o dužini rute, dovoljno tekućine za piće i hrane za nekoliko manjih obroka.
Dame naravno mogu ponijeti i nešto šminke, krema, sredstaca za hidrataciju i zaštitu kože od hladnog zraka ali isto tako jakog sunca. Ni nešto odjeće nije na odmet, obično toplije, obzirom da ipak idete na hladnija mjesta.
Fotoaparat i kamerica su također neophodni ako želite zabilježiti ovo uzbudljivo iskustvo, a sigurno želite. Ubacite i neke rezervne baterije, punjač, mobilni telefon koji možete isključčiti radi uštede baterije.
Nemojte zaboraviti ni na nekoliko rezervnih vrećica u kojima ćete svoje otpatke ponijeti kući ili do najbližeg odlagališta.

 

 

 

 

Amela Delić