Vanja Iličić, razgovor u povodu jubilarne 400. emisije „Vikend vidikovac“ BH Radija 1
Nismo svjesni ljepota Bosne i Hercegovine
10. Septembar 2013 - 9:19

U subotu, 7. septembra, u programu BH Radija 1 emitirano je jubilarno, 400. izdanje emisije o turizmu «Vikend vidikovac». Tokom osam godina realiziranja ove emisije, urednici i voditelji «Vikend vidikovca» Dejan Garić i Vanja Iličić obišli su cijelu Bosnu i Hercegovinu, u želji da slušateljima približe ljepote kojima ova zemlja obiluje, i destinacije čijeg postojanja često nisu ni svjesni. Bili su na svim značajnijim turističkim manifestacijama, otvarali etno i eko-sela,  aqua-parkove, hotele, ubrizgavali adrenalinske injekcije kroz Una regatu i regate i raftinge drugim rijekama i jezerima u BiH, pratili skokove sa mostova na našim rijekama, njihov improvizirani studio je bio i ispod Starog Mosta u Mostaru u vrijeme takmičenja u visinskim skokovima, bili su i na raftingu na snijegu, promovirali zimske centre... Iz improviziranog studija BH radija 1 realizirali su «Vikend vidikovac» i na Svjetskom prvenstvu u ribolovu (Hutovo Blato 2007.), na Svjetskom prvenstvu u raftingu (Banja Luka 2009.), Svjetskom prvenstvu u preciznom slijetanju paraglajderom (Bjelašnica 2013.). Bili su i na Sajmu turizma GAST u Splitu, kada je BiH bila zemlja partner ovog Sajma, a 2009. na velikom međunarodnom Sajmu turizma u Beogradu. Tokom dva sata programa svake subote, od 11 do 13 sati nastoje slušateljima dati i potrebne i korisne informacije ne zaboravljajući ni tradiciju, stare običaje i zanate... Povodom jubilarnog, 400. izdanja «Vikend vidikovca» realiziranog sa Vlašića, razgovarali smo sa urednicom Vanjom Iličić, o nastajanju i trajanju ove najvažnije radijske emisije iz oblasti turizma, valjda u povijesti Bosne i Hercegovine.

Bosna i Hercegovina je zemlja u kojoj je teško dočekati veliki jubilej. Nekako smo skloni da stalno i uvijek idemo ispočetka. Da gradimo srcem, a onda odjednom dignemo ruke i prepustimo to propadanju, rušenju... Vikend Vidikovac je uspio da se zavrti četiri stotine puta na BH Radiju 1. To je zaista veliki jubilej, važan događaj za ovu kuću, ali i za BH novinarstvo. Kakav je osjećaj imati iza sebe četiri stotine emisija na temu turizma i pri tome biti jedina emisija u BH radijskom prostoru koja se na ovako ozbiljan način bavi turizmom?

V.I.: Prije svega, hvala na takvoj ocjeni. Moram napomenuti da 400 emisija iza sebe ima moj kolega Dejan Garić, a ja sam mu se u emisiji pridružila negdje nakon 90. izdanja emisije. Oboje sa užitkom radimo emisiju, živimo s njom, mjerimo protok vremena po subotama (emisija je na programu subotom od 11-13 sati)... A kad se osvrnemo na proteklih 399 emisija, mislim da možemo biti i zadovoljni i ponosni. Promovirali smo ljepote kojima ova naša Bosna i Hercegovina obiluje, otkrivali slušateljima destinacije za koje nisu znali, preporučivali im odredišta ili manifestacije koje bi trebalo da posjete i najveće zadovoljstvo za mene je saznanje da su nas poslušali i bili oduševljeni. S druge strane, mislim da smo se uspjeli pozicionirati kao respektabilna emisija iz ove oblasti i nadam se da ćemo u budućnosti ići naprijed i biti, koliko je to moguće, bolji. I konačno da odgovorim na pitanje: osjećam zadovoljstvo, ponos i uzbuđenje zbog kojeg opet ne mogu spavati JJubilarno, 400. izdanje emisije realizirali smo u subotu sa Vlašića, koji je  bio domaćin 2. Adventure Festa Vlašić. Nije nedostajalo adrenalina.

Naravno, u novinarskom radu je puno padova i uspona, uspona i padova... I sve emisije ne mogu biti dobre, ali uvijek ostanu neke kojih se sjećamo jer su dodirnule vrh profesionalizma, srž emocija ili su otkrile jake karaktere. Koja ili koje su to emisije koje su ostale upečatljive i zašto?

V.I.: Sve emisije realiziramo uživo, a većinu iz improviziranih studija širom BiH. Da bi sve zvučalo perfektno, potrebne su pripreme, tehnički preduvjeti i dobar tim na terenu. Bitan faktor su i kolege iz «terenske tehnike» čije umijeće dolazi do izražaja na terenu. Dugo ćemo, u tom smislu, svi pamtiti emisiju iz Kupresa, ispostavilo se, kad smo već došli, da neće moći biti instalirana neophodna ISDN linija, pa je ton majstor Ermin Gadžo otišao nekih 7-8 kilometara dalje, gdje je postojala takva instalacija, te zajedno sa kolegama s Kupreškog radija, postavio njihovu antenu, drugu u ski-centru u kojem smo postavili studio, gdje sam ja za razgovore sa gostima imala mikrofone, a njihove odgovore, umjesto u slušalicama, slušala u mobitelu, koji je bio povezan sa režijskim prostorom u Sarajevu. To je improvizacija koja se u programu nije osjetila, a o kojoj ćemo, sigurna sam, svi pričati još godinama. Pamtim dobro i emisiju koju smo realizirali sa Sajma GAST u Splitu, kada je BiH bila zemlja partner, a Vidikovac pun zanimljivih gostiju i sadržaja.  I sve je zvučalo odlično. Posebno je zadovoljstvo bilo i realizirati emisiju sa završnice Svjetskog prvenstva u raftingu, čiji je BiH 2009. godine bila domaćin. Sjećam se kako sam završno javljanje radila stojeći do koljena u Vrbasu, kako bih mogla razgovarati i sa roniocem, angažiranim na osiguranju Prvenstva, kojem je samo glava bila iznad vode. I moram izdvojiti specijalnu emisiju koju smo realizirali iz Fojnice, kada smo obilježavali 200. Vikend vidikovac. Okupili su se tamo naši prijatelji, partneri, bilo je i pjesme i plesa, a sve je ferceralo savršeno. Hvala još jednom svima koji su doprinijeli da bude tako, a posebno kolegama «toncima» koji su realizirali to.

Skoro dvije decenije slušamo o tome kako Bosna i Hercergovina ima šansu da uspije na polju turizma. U svjetskom smo vrhu po gostoprimljivosti, među prvih deset pogodnih za brdski biciklizam, među pet za halal turizam... Međutim, gledano iz BiH, čini se kako se stvari ovdje ne pomjeraju sa mrtve tačke. Infrastruktura je još uvijek izuzetno loša i ne može odgovoriti zahtjevima brzog, sigurnog i udobnog putovanja. Odnos vlasti prema ovoj oblasti je nedovoljno odgovoran, a i mi sami još uvijek nismo razbili svoje navike i počeli razmišljati na način kako da ugostimo turiste i prodamo im uslugu i proizvod. Šta je po Vama ključ uspjeha BiH i koji su prvi koraci da turistički potencijali postanu turistički proizvod i turistička ponuda?

V.I.: Godinama slušam kako je turizam naša razvojna šansa, ali mi nikako da počnemo koristiti tu šansu.  Odgovor je sadržan u pitanju: vlast treba biti odgovornija prema ovoj grani, a, osim toga, mislim da kod nas nije problem u prvom koraku, nego u tome što mi često nakon toga stanemo, umjesto da nastavimo koračati.

Kojih deset turističkih destinacija u BiH najviše volite posjetiti?

V.I.: Kroz ovu emisiju navikla sam destinacije posmatrati kroz manifestacije kojima su domaćini. A, bez obzira na manifestacije, Fojnica je, u mom slučaju, nezaobilazna (ne samo zato što sam i sama iz Fojnice, nego i zbog sve bolje ponude); godišnji odmor ni slučajno ne bih uzela u vrijeme takmičenja u skokovima sa Starog Mosta u Mostaru ili Međunarodnog ljetnog karnevala u Čapljini; rafting na svim rijekama u BiH je uvijek moj izbor, kao i plovidba Plivskim jezerom i kupanje na Panonskim jezerima, a onda i na moru, u Neumu; volim otići na kotlićijadu u Srebrenik; otvaranje zmske turističke sezone po našim olimpijskim i ostalim planinama, te adrenalinske, avanturističke manifestacije, kakva će biti i predstojeći Adventure Fest Vlašić.  A ne spomenuh gastro-festivale i sajmove turizma... Da zaključim: mi u Bosni i Hercegovini nismo svjesni koliku ljepotu mi imamo ovdje i ne moramo ići izvan granica zemlje da bismo uživali u ljepoti prirode. 

Razgovarao Mehmed Pargan

Pretražite smještajne kapacitete, rent-a-car, ugostiteljske objekte